Sunday 29 November 2009

Växtgift i fingrarna

Om mina fingrar är gröna så är det av växtgift. Jag har stora svårigheter att få blommor och växter att trivas under min omvårdnad. Efter att ha gett upp och köpt plastblommor trodde jag att jag hade slutat försöka hålla liv i riktiga varianter. Nu har jag inhandlat amaryllisar (?) och gjort en halvful (halvfin? beror på hur man ser på saken) dekoration med mossa och lite annat krafs, och väntar nu med spänning på att de ska blomma. Då min vanliga (om)planteringsteknik är att dra upp blomman, fylla jord i en annan kruka och trycka ner den och eventuellt vattna, och allt detta på mindre än en minut, har jag låga förväntningar. De kostade bara 30 kronor totalt så det är en risk jag tar. Borde jag ha fuktat jorden? För det gjorde jag inte.
Kul med en överraskning. Nu ska jag gå och köpa ett pepparkakshus. I år blir bindningsmedlet karlssons klister.

No comments: