Sunday 22 November 2009

Aj aj aj

Det var nog ödet, som jag sa till Jonas idag. Hade vi åkt till Jönköping och sett Skellefteå ge HV 71 smörj hade Jonas lillfinger inte slitits ur led. Då hade alla varit glada och nöjda. Jag för att jag hade fått se Skellefteå vinna, och Jonas för att han skulle ha haft ett intakt lillfinger.
Nåja, nu tror ju inte jag på ödet på det viset.
Helgen är nu slut och den kan sammanfattas i dödssynd - Frosseri. (Nu är jag ju dock inte troende på det viset heller). Igår blev jag inbjuden på en riktigt trevlig hummerkväll, och inte vilken som helst för den delen. Vi åt nämligen upp legenden Bengt, en så stor hummer att den hade fått ett eget namn. Idag har vi ätit "mackisar" (för att prata pappa-språk, och nu pratar jag inte om pasta) med rejäla klickar majonnäs och nyponsoppa med mandelbiskvier (ah, dessa biskvier. Varför dessa inte står på kak-hyllan på ICA är ett mysterium).
Jag har fortfarande kvar en halv chocolate chip cookie med smarties från fredagens Subwaylunch och en halvfull (så väljer jag att se det) bunke med Ben and Jerry's Phish food ligger i frysen och väntar på att få guppa runt i min mage om nån timma.
Gött.

Förresten var jag lite bitter i mitt senaste inlägg. Mest över att jag hade tappat ett presentkort på fyrahundra spänn och inte kunde svälja att jag spillt ut mjölken, så att säga. På min protestpromenad in mot stan slog det mig att jag hade bytt presentkortet mot pengar med Stina sist jag var i Göteborg. Läxan är lärd, gråt inte över spilld mjölk, du kanske bytte den mot ett paket ägg istället.

No comments: