Tuesday 17 November 2009

Tele2 - born to be sheep (det vill säga IQ-fiskmås)

Få slogans är så passande och talande för ett företag som det Tele2 försöker banka in i oss att de är. Efter att ha umgåtts med får ett tag har jag observerat trögheten som gömmer sig bakom det stenhårda pannbenet. Efter att ha haft att göra med Tele2 har jag nu observerat samma tröghet. Det kan inte vara en slump att de har ett får som symbol.
Efter alla rundor med dem så har man lust att vråla i luren att man säger upp rubb och stubb och väljer en annan operatör. Tyvärr är det ingen idé av två anledningar - ett, vi kan bara välja dem och två, alla operatörer är dynga, de varierar bara i storlek, konsistens och odör.
Ironiskt nog fick jag ett brev av dem idag där de tackade mig för att jag var så nöjd med Tele2, för undersökningar har visat att de har de mest nöjda kunderna (säger ingenting om hur många procent som var nöjda eller ej, det handlar således inte om absolut nöjdhet utan relativ nöjdhet, märk väl). Som jag sa ovan fast i andra ord - det finns ju grader i helvetet.

No comments: