Thursday 12 November 2009

sista slipandet

Nästa höst får ni kanskekanske(kanske) följa mig när jag bloggar från USA:s motsvarighet till fjollträsk! Sista besöket hos studievägledaren är avklarat (han har en förmåga att göra folk nervösa så jag ser detta som dagens stora bedrift) och imorgon ska jag lämna in min ansökan om utbytesstudier höstterminen 2010. Mitt förstaval är George Mason University som ligger i Fairfax utanför Washington DC. På Universitetet huserar bland annat två tidigare Nobelpristagare (inte för att jag föreställer mig att se skymten av dessa, förmodar jag, herrar). Snåltarmen lade sin röst på Thailand eller något annat land där jag skulle få mycket för studiebidraget, Fairfax var kanske ett av de sista alternativen då det visar sig vara en av de rikaste förorterna i USA. Det ryktet kollade jag givetvis upp, och det visade sig att medelinkomsten låg på 700 000 kr om året. Jisses, hoppas inte att mataffärerna vet att ta betalt efter köpkraft.

1 comment:

mariaemb. said...

Oj så spännande det låter! Jag ska hålla tummarna. :)
Hoppas allt är bra annars! Kram