Wednesday 25 November 2009

Relativt sett, alltså

Jag känner att jag jagar någonting. Jag ligger steget efter, efter vad vet jag inte. För att försöka bena ut det har tre separata, inte helt identiska, att-göra-listor gjorts och innehållet bockats av rätt fort. Ändå tror jag att jag måste komma ikapp någonting. Jag antar att i min värld så betyder ordet "ligga bra till tidsmässigt" att ligga steget före. Det resulterar i att när jag, objektivt sett, precis följer en tidsplan, är jag i min tidsplan efter.
Jag väntar på att detta något jag vill komma ikapp ska visa sig så att jag kan komma om det.
Krångligt.
I väntan på det sitter jag, med en smarrig (och gratis) bananchokladkaka i magen, och längtar till julen, mer specifikt kanske julafton (den brukar för övrigt infalla den 24:e december i min värld också).

No comments: