Friday 30 October 2009

Fina fotbadade filade fossingar får fuktgivande fräschör

Frågade Jonas vad en allitteration var egentligen för någon kväll sedan då vi krupit till kojs. Vi funderade, kastade ut förslag lite hit och dit men beslutade att kolla saken nästa dag. Följande dag när vi upplyste oss om innebörden av ordet kom jag inte helt osökt att tänka på denna gamla pärla av Galenskaparna/After shave: http://www.youtube.com/watch?v=foj9TYpWAlU

Nåja, som rubriken antyder har jag gjort fossingarna lite mer representabla (däremot har jag stökat ner hela vardagsrummet på kuppen, något slags jing-jang-förhållande? Ordning på fötterna = oordning någon annan stans?)
För exakt ungefär två år sedan var det inte helt oväntat också halloween, och vi klädde givetvis ut oss. I år är jag inte säker på att jag hoppar in
i något liknande, däremot funderar jag på att göra en klassisk pumpasoppa (eller varför inte pröva på en superduperamerikansk pumkin' pie? Enligt amerikansk-svenska vännen Tina är det en magisk paj, givetvis måste jag pröva för att se om hennes påstående stämmer eller inte?)
Den här med ingefära och kanel tror jag kan bli en riktig hit: http://www.dn.se/mat-dryck/recept/pumpapaj-med-ingefara-och-kanel-1.678488
Dock har vi en mastig kladdkaka att goffa i oss innan jag tänker ge mig i kast med att fylla (läs: förgylla) hemmet med fler bakverk...

1 comment:

emi said...

Nu var ju det rosa inga egentliga träningkläder utan ett underställ. Men JA jag tror definitivt att snygga träningskläder kan få en mer peppad! Jag känner mig starkare (och snyggare) när jag har på mig kläder som jag trivs i på gymmet :D