Thursday 1 October 2009

Timewarp önskas

Ibland skulle man ju vara en sån där filur i ett tv-spel. Inte bara för att man kan pausa, spara spelet när det går bra och starta om därifrån om det sedan går åt pipsvängen (överflödigt att behöva säga att det kan vara användbart i det dagliga livet). En annan fördel är att det som regel finns fusk som man kan knappa in för att helt plötsligt få hur många poäng/pengar som helst, bli dubbelt så snabb och framför allt hoppa framåt eller bakåt i tiden!
Vore jag en sån idag hade jag fipplat mig fram till imorgon 13.01 för då har jag gjort bort denna tenta om politisk idéhistoria (eventuellt även använt ett specialfusk så att jag fick full poäng också). Just nu snurrar en hel massa filosofer och teoretiker i huvudet (mestadels män, Jonas har dock ingen anledning till att känna avundsjuka, alla utom en är död och han är född 1929 och således skulle vi förmodligen vara ömsesidigt oattraherade av varandra).
Imorgon ska jag sparka ut gubbskrällarna! Sen vankas det "american preparty" (på svenska: amerikansk förfest) där vi ska spela typiska amerikanska drickspel och ha amerikanska kläder på oss (vad nu det är?). Kulkul!
Någon gång vid midnatt kommer mamma och Dan fram till Växjö (förutsatt att deras nyinköpta GPS leder dem rätt!).

No comments: