Friday 23 October 2009

Bästa bästa fredagen!

Wow, idag har varit en superoptimopsiskttoppipangfenomenalisk dag, trots att den till ytan verkar vara en av de 365 dagarna om året Växjö är grått och regnigt (och den är inte slut än, snart vankas chips, dipp, Idol, film och mys med tjejerna!). Det började med att jag hade lyckan norpa åt mig ett exemplar av kursref:en på biblioteket, fortsatte med att jag veta att jag fick A på tentan (kanske det mest magiska (och otroligt oväntade) med dagen! märkligt nog tappade jag helt lusten att plugga mer för idag...) och av ren lycka bestämde jag mig för att fira det med en smaskig blodpuddinglunch! Sedan fick jag skratta och dryfta allt möjligt med Mino under en shoppingtripp till Citygross (via Lantmännen) och jag är alldeles nyss hemkommen från After school (motsvarigheten till ni hårt arbetandes after work, skillnaden att vi får mat och dryck för 40 spänn, det får inte ni) som förutom mycket god mat toppades med en café au lait. Mmm.
Sen kom grädden på dagens mos. Jag loggade in på internetbanken för att se att CSN har kommit in som sig bör (och som kapitalförsäkringsägare måste jag fippla med mina placeringar numera, varför gav jag mig in i detta?), och vad ser jag då? Jag har fått 1060 kronor i lön från Swedbank, det vill säga en mindre förmögenhet för en fattig student. Misstänker att det är någon slags semesterersättning. Glad är jag i alla fall för denna oförutsedda inkomst!

1 comment:

emi said...

Vilken härlig dag :) Min dag var också trevlig, men den hade såklart blivit ännu trevligare om jag hade fått prata med dig ;)