Thursday 29 October 2009

Kamerasladd på rymmen, jakt påbörjas snart

Det hade varit roligt att förgylla bloggen med lite bilder, men ack ack - kamerabatteriet har tagit semester på obestämd tid. Den kommer att få ett abrupt semesterslut när jag finner sladden som ska ladda upp åbäket. Ännu har jag gjort planlösa och tafatta försök och försökt gräva i ormnästet (läs: en brun låda där jag trycker ner alla möjliga sladdar) men utan lycka. Snart är tålamodet slut och ju närmre tentan kommer desto större blir lusten att göra precis allt annat än att förbereda sig för den, det vill säga att då kommer jag nog att ta mig tid att finna den.
Ikväll ska det ses bio med tjejerna, till råga på allt ska vi in till stan. Förvisso inte mer än 4 kilometer men värmen sinar såhär på kvällskvisten. Förberedd med täckbyxor och minst 15 olika tjocktröjor och koftor att välja på tänker jag inte frysa.
Innan det ska jag på träningspass och lyfta både mig själv och andra saker, som till exempel vikter. Så här i 'flunsatider är jag dock rätt skeptisk till att trängas i lokaler med folk som avger kroppsvätskor både här och där.
Med smör- och gräddstinna våfflor i magen (med hemmagjord björnbärssylt) och en delikat chokladbit på det känner jag mig dessutom varken i rätt läge fysiskt eller psykiskt för att anstränga mig i en knapp timme.
Ett STORT tack till kära mamma för ett paket som damp ner med posten i dag! Mycket välbehövliga, trevliga och smaskiga saker!
Eftersom jag inte kan bifoga någon ny bild får jag slumpa fram en bild helt enkelt bara för att inlägget ska se lite trevligt ut (och vem ser inte trevligare ut än just Jag, Jonas, Jonas syster Lina och hennes pojkvän Kalle?)!

1 comment:

emi said...

Min kamerasladd är också på vift (och har varit det sedan jag och björn flyttade isär) Som tur är har jag en klasskompis vars sladd jag får låna ibland. Inser dock att detta är en tillfällig lösning och problemet måste åtgärdas innan utlandsvistelsen.