Thursday 8 October 2009

Tiden efter de tre trasiga tänderna

Efter att ha lagat tre (med tanke på de fruktansvärda ilningar de framkallade) enorma hål är jag tillbaka på scratch och har nu fått sona och lida för mitt omåttliga sockerintag.
Jag får därför säga hejdå till sockerbomberna choklad och glass och säga välkommen till chips och sockerfria godsaker. Idag hittade jag ett riktigt bra substitut för både choklad och kaffe i ett (!), nämligen Werther's små karameller som är 1. sockerfria och 2. smakar kaffe och kola!
Jag som numera titulerar mig själv icke-beroende kaffedrickare har bestämt att för att inte sjunka in i beroendeträsket och vägrar därför av princip att dricka kaffe hemma. Däremot inget sagt om kaffegodis och kaffekarameller...!

Ps. Varför har ingen tandläkare förut frågat mig om jag vill ha bedövning eller inte? Jippi för att slippa bedövning! Det tog ju för tusan lika ont med som utan, kan jag säga såhär i efterhand.


(Extratillägg: Ser just ett inslag på Rapport om Sörböleskolan i Skellefteå, akta er kära släktingar! Fly från stan, nu kommer sjukan! Ett av de största utbrotten av sjukan i Sverige hittills trummar de på, panik, panik!)

1 comment:

Anonymous said...

Ton AIK (Skellefteå) lär ha drabbats av svininfluensa. Då får dom väl ligga i någon topp ialla fall.
Carin