Tuesday 21 October 2008

Så tokigt det kan bli!

Vad är sannolikheten för att jag och Jonas cyklar till ICA, hämtar ut fyra teaterbiljetter till fredagens föreställning "Fem gånger Gud" genom att uppge bokningsnumret XXX-JSU398, och kommer hem med någon annans biljetter?
Uppenbarligen existerar den iallafall; idag skallrade mobiltelefonen till vid lunchtid och ett "skyddat nummer" dök upp på skärmen. Det var från Ticnet, som hade fått väldiga besvär då en kund ringt in och påstått att hennes biljetter hade hämtats ut - av någon annan!
Efter omfattande under- och eftersökningar hade spåren lett till mig. Var det möjligt...? Jo, det visade sig att ett U i bokningsnumret hade blivit ett V någonstans på vägen och voilà - jag satt nu med någon annans biljetter i handen. Vid närmare undersökning såg jag ju felet på dem - alla var vuxenbiljetter, vi hade beställt 2 student- och två vuxenbiljetter.
Jag som tyckte att det blev dyrare än vad som utlovats på bokningsbekräftelsen när jag hämtade ut biljetterna. Men jag och Jonas gormade bara över alla de hutlösa expeditions-service-administrativa avgifterna de hittar på för att håva in enkla pengar och lämnade det vid det.

Ticnet-kvinnan föreslog iallafall en lösning som gick ut på att vi behöll dessa felaktiga biljetter och fick tillbaka mellanskillnaden vid kassan på fredag, då den stackars snuvade kvinnan inte hade kunnat boka nya biljetter då det är slutsålt.
Så, slutet gott - allting gott. Vi får se på teater och jag får tillbaka pengar. Jippi! (Undra om vi fick bättre platser nu..?)

No comments: