Wednesday 8 October 2008

Hemma bäst (för att bli frisk?)

I väntan, eller snarare i desperation, efter tillfrisknande från förkylningen testar jag ständigt nya vägar. Blåbären är uppätna, echinea-brustabletterna uppbubblade och nedslurpade, vitlök slukad, jordgubbar, kiwi, apelsin och frukt och grönt i stora mängder nedmanglade i magsäcken, sena uppstigningar (vilket jag verkligen inte gillar att tumma på, men jag testar med tesen att sömn gör att man bygger upp immunförsvar, reparerar och allt det där) och te, the eller thé minst två gånger per dag. Det hjälper inte. Idag testade jag därför att hålla mig inomhus hela dagen. Jag lämnade Stallvägen 7 först halv nio då jag begav mig till Maria och drack ett glas rött vin (inget jag gillar i vanliga fall, men jag har hört att det är massa antioxidanter och rätt bra i måttliga mängder. Som sagt, jag är desperat. Ännu har jag dock inte köpt något snordyrt lurendrejerijox på häloskosten. Men vem vet i vilket läge jag är i om en vecka om förkylningen är kvar?).
Jag väntar på resultat imorgon...

1 comment:

Lova said...

Te, definitivt te. The är ett engelskt ord, thé är ett stavfel ;)