Sunday 26 October 2008

Fem gånger Gud utan teatertallrik

Jag tycker synd om alla som inte bor i Växjö. På riktigt! För ni kommer förmodligen inte att lägga era slantar på att åka hit och se teaterföreställningen Fem gånger Gud. Med andra ord kommer ni aldrig att se den. Hade det varit en film hade jag sagt "Se den! Se den!" (se för övrigt Patrik 1,5 som går på bio nu, rekommenderas starkt!), nu kan jag bara säga "Synd att ni inte kommer att se den! Synd att ni inte kommer att se den!" (utan retsam ton, märk väl).

Nå, det bidde dock ingen middag på Kronobergsteatern innan föreställningen. En halvtimma innan avfärd slängde jag ett öga på teater- och middagsbiljetterna, och märkte att det vi hade fått var teater- och...öh, en biljett till en Båtshow i Eskilstuna den 22 oktober?! Förvirring uppstod. Ett antal elaka planer smiddes, som inte är lämpliga i skrift men som för den nyfikne bland annat innehöll; ICA-kassörska, postlåda och kattbajs.
Nå, vi fick helt enkelt snabbt ändra planer; istället för teatertallrik med gravad lax och romsås blev det (en mycket smarrig) riswok på en rekommenderad thairestaurang i stan.

Ja, tjejen i kassan på ICA som hämtade ut våra teater- och middagsbiljetter lyckades med andra ord att trycka ut helt andra biljetter än de vi beställt. Jag tycker hemskt synd om den stackarn som blev av med sin Båtshowbiljett. Nåja, jag knatade till ICA på lördagmorgon och argumenterade att jag kanske borde få tillbaka pengarna för båtshowbiljetten. Det kom vi överens om var rimligt. Gott så!

Mer om helgens inköp, bravader och händelser får komma i ett annat inlägg.

1 comment:

Lova said...

Om du någon annan gång skulle behöva en kattbajsdonation så vet du vem du ska kontakta. Jag har mer än en gång skickat kattbajs per post (i provtagninssyfte, men ändå). ;)