Thursday 9 October 2008

Desperationen tar nya nivåer

Min (inaktivt bloggande) vän gav mig idag tips om och länk till något som kallas 'Hälsovakten', med bifogad motivering att jag kanske inte äter alla vitaminer, mineraler, järn och allt vad det nu heter man ska trycka i sig. Sagt och enkelt gjort, nu är jag registrerad i de sju dagar det är gratis att prova på. Man fyller, inte helt enkelt och snabbt, i vad man äter under dagen (i gram! vem tusan väger sin mat?!) och så fyller den i ett diagram med alla miljoner staplar med olika kategorier, allt från omättat fett, zink och vatten till vitamin B12 och totalt kaloriintag.
Jag skjöt från höften och pillrade ihop dagens lista på vad som finns i Malins kista, och kunde (inte föga förvånande) konstatera att jag ätit för mycket proteiner, mättat fett och vitamin C. (Dvs. kött, godsaker och apelsiner i mitt fall idag).
Nå, nå. Känner jag mig själv rätt kommer jag inte att kunna föra bok över sådana här tråkiga saker i en hel vecka. Men vem vet till vilka höjder den dag för dag eleverande desperationen tar mig?
Månne kanske boven framträder i skarpt ljus om jag klär av mina matvanor på detta detaljerade sätt. Äter jag för lite Ben and Jerrys kanske?
Jag hoppas att det är orsaken.
(Jag tror inte att det är orsaken).

No comments: