Monday 20 October 2008

Doktorn kan inte komma

Jag önskar att jag kunde skriva att jag ska gå till doktorn imorgon klockan fyra. Men jag ska till en distriktssköterska, som för en hundralapp ska sitta och prata med mig om min förkylning. Sen ska jag få ett nytt besök, när vi har väntat ett tag och kan utesluta att jag inte bara överdriver och slösar deras resurser, då vi ska diskutera om jag kanske är allergisk mot någonting. 100 kronor, tack! Sen bokar vi ett nytt besök då vi gör lite allergitester. Pengarna klirrar i kassan återigen. Sedan går det en månad och jag får komma in och reflektera över resultaten. Efter detta möte (och ytterligare betalningstillfälle) får jag en ny tid då det äntligen börjar göras nytta. Kanske får jag träffa en doktor. Då kanske jag får göra ett test om jag har låga nivåer av gammablobulin A eller G. Och har jag det, ja då kanske jag får ett tillskott.
Och då har jag betalat en sisådär 700-800 kronor. Tack, tack.

Mitt förslag: Jag slänger ner alla pengar direkt, gör alla möjliga tester och sparar både er och min tid.

1 comment:

Lova said...

700-800 kr så är du nästan uppe i högkostnadskort. Med det kan du springa där en gång i veckan GRATIS som hämnd... *evil*