Friday 17 October 2008

"det finns inga situationer som inte går att lösa med en schweizisk armékniv, silvertejp och en gnutta genialitet"

Imorgon anordnar Norrlands Nation (som jag givetvis är medlem i) en, vad jag tror och hoppas blir, riktigt hyvens trevlig sittning. Temat är MacGyver (eller mer generellt 80-tal), vilket gjorde det omöjligt att hoppa över tillställningen. Då jag 1) Inte hann bli mer än 3½ år innan det, klädmässigt, pinsamma årtiondet var slut, 2) Av följande anlendning inte har några kläder från den tiden jag rimligtvis kan bära, och dessutom 3) Inte gled omkring i de festligaste kläderna (läs: Antons avlagda paltor), så får jag inspireras av självaste MacGyvers ledord (se titeln) och med få medel och ett kreativt sinne hitta lösningar.
Så, vad gjorde en kvinna på 80-talet egentligen? Förutom att vara besatt av att bli brun med sol(arium)? Jo; hon gick på jympa. Min klädsel ska därför få andas Friskis & Svettis;
Som Saturnus inte vore just Saturnus utan sin ring, är aerobicsutövaren ingenting utan sitt svettband. Till det blir det färgglad snodd och tofs mitt på planeten. En blå body med svarta tajts under och såklart benvärmare och jympaskor (observera stavningen). Jag befarar dock att denna utstyrsel kan bli lite väl kylig, då den är ämnad för en svettig sal (utan aircondition, vi snackar ju åttiotal) och inte för en middags- och festlokal.

Nåja. Lite neonfärger på det och jag är åttiotalet förkroppsligat.

Eller?

No comments: