Monday 4 January 2010

Snuvad och snuvig

Halsmandlarna börjar förvandlas till något som snarare känns som valnötter (med skal) storleksmässigt och näsan börjar bomma igen verksamheten titt som tätt. Den Stora Planen innan jag åker därför: Stort intag av blåbär, mandariner, vitlök, kakor (?), te med honung och vitamintabletter kombinerat med sömn.

Kroppen mår i alla fall bra efter att jag utnyttjade mors julklapp i form av massagepresentkort. Man kan/får inte vara onöjd över massage då det är så bra i sig, men jag har en del synpunkter på denna jag fick:
Ett, hon agerade "frisör" under massagen = ställde tusen frågor och babblade vilket gjorde avkopplingen till påkoppling. Två, hon nös över mig och fick gå och tvätta händerna. Tre, hon ramlade från stolen. Fyra, och värst - förutom tidsbortfallet för nysningen/handtvättningen/fallet slutade hon mer än 10 minuter för tidigt!
Helt brottsligt.
Tankarna går tillbaka till massagen jag fick i Vietnam av en blind kvinna på ett "blindcenter". Det började med att hon tog på mina bröst för att känna om jag var naken (det var jag) innan hon började, rapade, åt och smulade kex över mig, försvann i omgångar för att hämta mer kex, skrek-tjattrade med kollegor bakom andra skynken och utförde högst alternativ massage. Denna kostade dock inte mer än 40 spänn och gick ändå till en välbehövande medan dagens massage kostade minst det tiodubbla och gick helt säkert inte till någon jag skulle känna att volontärt skänka pengar till.

No comments: