Saturday 16 January 2010

Frihet = finsk morotslåda?

Efter att tentan i förvaltning och förvaltningspolitik är avskriven har jag nu två dagar under vilka jag inte behöver dyka ner i kurslitteratur. Även om jag hade velat (varför jag nu skulle vilja det?) så kan jag inte då jag inte har några kursböcker för nästa kurs...kanske måste jag öppna plånboken och köpa böcker för första gången. (Här börjar snåltarmen skrika, min anm.). Jag är ändå nöjd över att inte ha köpt en enda kursbok sen jag flyttade till Växjö, men nu har biblioteket förkortat sina lånetider och detta sätter mig i klistret.
Hur som helst ska jag njuta av min frihet genom att pyssla ihop en finsk morotslåda. Okänt hur jag ramlade över den idén men nu ska det göras.

1 comment:

mariaemb. said...

Bra jobbat att inte köpt en enda kursbok! Jag brukar också försöka undvika om det går. :)

Tack sälla för receptet! Ser jättespännande ut! Ska absolut provas inom en snar framtid.

Hoppas helgen varit bra! Kram Maria