Wednesday 13 January 2010

Vad tokigt det kan bli

Under hela skoltiden hade jag för mig att när det stod flygande jakob på matsedeln skulle det bli att tvinga sig i tuggorna. Usch, nån äcklig, slemmig gryta.
När Jonas och jag kom att prata om just denna rätt för några dagar sedan kom vi på att det är ju jättegott, det äter vi någon dag! Sagt och gjort, idag slafsade vi i oss denna gottighet (med chili & lime- samt sourcream & pepper-smakande casewnötter då det inte fanns jordnötter i lösvikt...nåja).
Det är ju gott. Varför har jag haft för mig att det inte är det?
Då kom jag på det, det gick en Jakob i min klass när jag var liten och han var elak ibland. Så enkelt. Han var nog snäll egentligen dessutom. Med andra ord mitt fel att jag gått miste om så många goda tuggor i så många år. Det blir att ta igen.

1 comment:

Tomas said...

Flygande Jakob ÄR gott, men det måste ändå vara en nerknarkad bäver som kommit på receptet. Jag menar; vem kommer på att blanda kyckling, jordnötter, bacon och BANAN? Helt bäng. Men gott!