Sunday 31 January 2010

Stinkfrossa när Jonas är borta

Jonas är i tjottahejti och spelar innebandy och har lämnat mig att laga middag alldeles själv. Han föreslog att jag skulle passa på att äta makrill i tomatsås som han tycker luktar fruktansvärt (kan egentligen inte hålla med då det ju smakar som det luktar i stora drag, och det smakar ju gott!).
Jag kom dock på anda tankar och svängde ihop en paella med ingredienser som aldrig eller ytterst sällan går genom min sambos gom. Bland annat musslor, räkor och svamp.
Rätten har förmodligen lämnat doftspår av sig, jag kan inte direkt avgöra då jag förmodligen är mitt inne i oset.
Värmer jag på lite kanelbullar om ett tag så kan jag kanske neutralisera doften (eller odören om man så vill)? Alternativt bakar jag scones. Mmmmmm....

No comments: