Friday 8 January 2010

Varför jag vanligtvis köper linser på internet (förutom att det är betydligt billigare)

Beställde ett paket nya linser den nittonde december i Piteå inne på en optikerbutik. Månadslinserna jag hade var redan då minst en och en halv månad gamla. Jag påpekade lite blygsamt att jag åker hem den sjätte januari och undrade om de kommer att komma innan dess. "Jojo, de kan till och med komma innan jul! Vi hör av oss". Den femte januari slog jag dem en signal då de inte slagit mig någon och undrade om de där linserna. De måste ju bara ha glömt att kontakta mig så här i jul- och nyårstider med klämdagar, mellandagsrea, nytt år och hjärnan blockerad allt julfrosseri. Men nej, inte där än. Lätt frustration. Det är en av de mest sålda linstyperna i Sverige och jag har en vanlig styrka så något problem att få tag i dem borde det inte vara.
Hade jag beställt dem från valfri linsaffär på internet kunde jag ha fått dem med posten dagen efter.
Nu tjugo dagar efter beställningstillfället i fysisk affär börjar jag känna mig lätt frustrerad då de ännu inte har kommit in och då de väl kommer in ska de skicka dem till mig med post. Tidigast har jag dem alltså rimligtvis nästa onsdag.
Ungefärlig leveranstid: 25 dagar.
Bitter.

---------------------------
Uppdatering: När jag publicerade inlägget slussades jag vidare till den vanliga "visa inlägget"-sidan, gissa vad som var till höger om alltihopa? Jo, reklam för "billiga linser, snabbt och enkelt!" efterföljt av företagets webadress. GNID IN DET NI BARA!!

1 comment:

mariaemb. said...

Underbart, tack! Jag väntar med spänning! :)