Sunday 10 January 2010

Söndagskalv

Efter att ha givit frysen lite uppmärksamhet bestämde jag att det blir stek värdig en söndag till middag. Sagt och gjort, ur den frostiga lådan drog jag ut en klump med beteckningen "KALV STEK". Den stackars kalven blev god, magin skapades egentligen i samspelet med gräddig skysås och min hemmagjorda fläderbärsgelé. Äntligen har jag något att äta den till! (I och för sig är den rätt god som den är men det känns inte helt rätt att skeda i sig gelé. Kan det passa till glass kanske? Som cheesecake-topping om inte annat.)
Som ytterligare grädde i magen ska jag snart bege mig till Caroline för att äta sen födelsedagstårta och förhoppningsvis dricka någon av alla spännande tesorter hon håller sig med.
(Detta är alltså ett tydligt tecken på att jag är inne i en tentapluggningsperiod då jag alltid finner tidskrävande göromål att förkovra mig i...)

No comments: