Monday 11 January 2010

När Malin planterar blommor vet man att det är tentavecka

Trots att det var plastblommor jag förflyttade till en ny kruka lägger jag beslag på verbet "plantera" och använder det för att förklara min handling, då jag hade många normala planteringskomponenter inblandade: trädgårdshandskar, jord, kruka och (plast)blommor. Jag väljer dock verbet "dekorera" för att beskriva min handling då jag lite senare stoppade en ljusslinga i form av ett blomknippe i en högsmal kruka. Någon måtta får det vara även när det gäller att beskriva mina egna bedrifter.
Jag funderar på att städa toaletten och dammsuga. Jag har redan varit ute med sopor. Borde jag inte stryka köksgardinerna? Tvättid är bokad på onsdag och tisdagen är full med möten. Tentamen på fredag? Jag? Jo tyvärr, dessutom från klockan två på eftermiddagen till sju på kvällen! Hemskheter.
Efter att ha fått ett väldigt glädjande resultat från den senaste tentamen i internationell politik (ett A! jippi!) har det inte alls gått att koncentrera sig och inse vikten av att plugga till denna tentamen i förvaltningspolitik då jag oavsett resultat på denna ändå (okej, godkänt måste jag skramla ihop) kommer att få väl godkänt på det sammanslagna betyget för höstterminen.
Sen väntar vårterminen och första kursen med en lärare som är beryktad bland andra lärare (observera ej studenter) runtom i Sverige vara landets elakaste statsvetare. Jippi...

No comments: