Wednesday 30 December 2009

Årets skidutflykt går utåt?

Egentligen skulle jag och Jonas tagit vår årliga skidtur med fika idag (med tanke på att vi åker cirka två kilometer i gånghastighet och sedan fikar resten av tiden skulle man nog istället kalla det fikautflykt med litet skidinslag, men nåja). Vi fick dock ställa in kalaset då det är i kyligaste laget, och siktar istället på att för första gången på flera, åtskilliga och massor med år bege oss till Vallsberget för utförsåkning i helgen.
Då jag av någon outgrundlig anledning faller minst tre gånger under en skidtur (nu talar vi längdskidor) är det nog trots allt bäst att åka utför istället då min fallkvot brukar vara noll.
Peppar, peppar...

ps. på tal om kryddor (som osökt får mig att tänka på mat) så är det inte ostekt bacon jag har i munnen på bilden till vänster, det är nån sån där lufttorkad italiensk skinka med något sånt där fräsigt outskrivligt namn. Pruttskinka brukar jag kalla det (har ingenting med lukten att göra men onekligen är det i de trakterna själva biten kommer ifrån...)

1 comment:

AlexanderF said...

Man tackar för svaret!