Sunday 6 December 2009

Omdöme: Ett stycke japanskt godis



En svensk forskare för närvarande bosatt i Japan frågade (mutade) klassen angående att fylla i en enkät. Jag som blivit utvald ett antal gånger av olika statistikbyråer (och svarat på samtliga enkäter, bör nämnas att det är tjocka luntor det där) och i genomsnitt fyller i tre enkäter av varierande sort per månad, anser mig vara något av en expert på att göra det fort. Mutan innebar att få lite japanskt godis som han tagit med (i en gigantisk rund plåtburk, jag höll tummarna att det var lussebullar men blev besviken...). Fort var det gjort och jag fick en avlång förpackning. När man tryckte på den kändes det som mjukt tuggummi. När jag kom hem och öppnade förpackningen visade sig något som såg ut som tjock kåda. Smaken var något min gom aldrig mött tidigare. Om någon ser och känner till frukten ni ser på bilden,
vad tusan är det?

1 comment:

Matilda said...

apricot jello i stavform med mer stabiliseringsmedel med en hint av ananas?