Tuesday 1 December 2009

Omdömen: Scan Variation!

Längesedan jag skrev någonting under fliken "Omdömen", trots att jag provat en hel del kulinariska avarter (för det mesta är det just det). Detta beror helt enkelt på att jag inte har kunnat ta bild på 'et, då kamerasladden varit försvunnen (trodde jag, jag visste bara inte hur den såg ut, onekligen blev det därför svårt att leta efter någonting man inte kan identifiera när man väl ser det). Nu tänkte jag alltså köra igång igen, och börja med några pålägg från Scan Variation (inte en kulinarisk avart). Glupska som vi är har vi har käkat upp alla sorter vi hade så fotot är Scans.
Vi köpte rökt skinka med äpple, grönpeppar chorizo och rökt skinka med senap.
Rökt skinka med äpple: Luktade fis när jag öppnade paketet, smakade lustig blandning av skinka och äppelgelégodis. Alltså inte ok. Jonas märkte dock inte smaken alls. Det gjorde jag. Kanske på grund av fislukten som slog mig i början. Den är alltså inte äppelrökt, utan det är någon slags "äppelpulver" i den. Skumt.
Grönpeppar chorizo: Mums! Riktigt smarrig.
Rökt skinka med senap: Mackpålägg till soppa - bra, mackpålägg till frukost - inte bra.
Variation Rökt skinka med äpple
= fis.

Slutsats: Kokt skinka är mycket billigare och passar till allt. Paketen är ohygieniska (man får ju pilla ut dom där skivorna, inte en faktor att underskatta så här i flunsatider) och de borde inte göra skinkor med pruttlukt (även om de har ett visst samröre i vanliga fall uppskattas det inte när man ska stoppa det i munnen sedan...)

No comments: