Wednesday 25 February 2009

Timing

Hade just varit och handlat på Citygross, två fullproppade påsar med bland annat frysta majskycklingklubbor och blandfärs (jag vet, usch, men vi har slut nötfärs sen länge så vi får lov att äta den blaskan ett tag, det var bra pris iallafall) som med fördel bör ställas i rätt temperatur omgående. Jag traskar upp för trappan och tänker ut i vilken ordning jag ska göra allt som jag borde/måste göra innan jag ska iväg på kick-off med RKUF (Röda Korsets Ungdomsförbund). Vad jag inte hade lagt in i planeringen var att lägenhetsnyckeln skulle gå av precis innan jag skulle föra in den i låset. Den bara ramlade av, som ett höstlöv från en darrig asp! Som florsockret på semlan var jag dessutom rejält kissnödig.
Så där stod jag med hakan i midjehöjd, med en hjärna som inte kunde förstå vad ögonen just hade levererat för information till den, med fulla matkassar, full kissblåsa och fullt schema, samtidigt som toppen på nyckeln låg på golvet medan resten fortfarande satt fast i nyckelknippan.
Tackar och bockar.

No comments: