Monday 16 February 2009

Malins müsli!

Jonas avviker inte från manssläktet på det viset att han är smått omöjlig att prata med då han sitter vid datorn eller tittar på TV. Eller jo, prata går det ju att göra men man får inte mycket till svar, och får man ett svar sker det med ungefär femton sekunders fördröjning och låter oftast något i stil med "mmmm". Man kan dessutom inte senare hävda att det man sagt har bifallits då sannolikheten är stor att det inte har uppfattats av motparten alls. Men se det är simultanförmågan det, i andra fall har han verkligen öronen och ögonen med sig!
Jag har visat honom http://www.minmusli.nu/ där Saltå kvarn har lanserat en tjänst där man får mixa ihop sin alldeles egna müsli genom att välja mellan mer än 60 olika gryner, frön, nötter, frukter och ja, allt man både visste och inte visste man kunde stoppa i sig. Dessutom kan man beställa en jättefin burk att förvara sin müsli i!

Och lycklig blev jag då Jonas på lördagmorgonen grävde fram precis en sådan müsliburk med innehållande müslimix som Jonas komponerat ihop till mig!
Jag avsmakade den igår tillsammans med äpplen skurna i bitar, fil och givetvis alldeles för mycket kanel. Mums!
Jag fick även dinkelflingor (som jag trånat efter på Willys men inte köpt då de är hiskeligt mycket dyrare än havreflingor) så nu har jag testat att koka ihop gröt på det också! Gott, väldigt speciell gröt blir det med lite av en smörton.

Just nu sitter jag i övrigt och läser på måfå om processrätt, skadeståndsrätt, internationell köprätt och ja...listan kan göras lång. Jag läser på måfå just för att vi idag kommer att få hemtentan i handen, som vi har till på fredag 12.00 på oss att knåpa ihop, och vi har givetvis ingen aning om vad som denna tenta kan tänkas innehålla!
To be continued...

1 comment:

mariaemb. said...

Wow! Det där låter ju helt fantastiskt. Älskar Saltå men har svårt att motivera för Johan att det är värt pengarna. Han äter lika gärna eldorado.....Suck.

Ha det bra!
/M