Wednesday 4 February 2009

Hjälplös mot smörgåsgurkan

Denna dag har inneburit lektioner från 09.15 till 19.00. Har haft 1 timmes lunch (och 0 timmars middag), och på denna lilla timma hade jag tänkt äta en ljuvlig leverpastejknäckemacka med smörgåsgurka. Vi har tömt vår gigantiska 1,6-kilosburk men igår knep jag en ny burk (dock av format mindre) på CityGross. Som jag har längtat efter smaskig smörgåsgurka! Men se det där locket satt hårt. Varken skållhett vatten eller bändande med vassa och hårda föremål hjälpte. Frustrerad, då min leverpastejmacka redan var bredd och bara låg och väntade på den ack så viktiga toppingen, fick jag en halv tår i ögat och ställde lugnt tillbaka den på sin plats i kylen. (Visserligen efter starka funderingar på att krossa glasburken).
Suck.

Nu är den dock öppnad, Jonas fick äran att ta sig an uppgiften innan han stack iväg på "Frågesportskväll" med sin utbildningsförening. Vi har verkligen gått om varandra idag! På morgonen sågs vi en halvtimma, mötte Jonas i hallen då jag skulle iväg och han kom hem vid lunch. Ungefär samma scen utspelade sig när jag kom hem, då skulle han iväg! Ujuj, vad vi ränner omkring.
Jag har börjat läsa en sen eftermiddagskurs i franska som jag hoppas att jag kommer att orka med. Att läsa 150% samtidigt som jag engagerat mig i utbildningsutskottet, Röda Korsets second-handverksamhet och ha tagit på mig att organisera en resa till Bryssel med vår klass i april, kräver sin lilla planering. Jag tänkte även gå på lite kurser om egenföretagande som Drivhuset arrangerar lite senare i vår.
Ja, man kan inte sitta och dega i soffan hela dagarna väl?

No comments: