Thursday 5 February 2009

Roliga saker kan hända en grå dag

Dagen började med snöslask, fuktiga skor och fyra-fem timmars konstant frysande under förmiddagens föreläsning som avslutades på klassiskt Växjömanér - med regn.
Men någonstans där mitt på dagen vände det. Ett avi i brevlådan berättade att mammas efterlängtade, 5,8 kg tunga (!) paket skulle anlända 16.00 på ICA. Ett paket som senare skulle visa sig innehålla en massa roliga och bra saker. Tack, kära mamma!
Sedan blev jag mätt i magen på bästa sätt - vi lagade köttsoppa! Dock gjorde jag "Vår kokboks" variant av "Klimp till soppa" vilket jag misstänkte inte var rätt (herregud, det var ju inget salt i receptet! klimp ska ju vara salt som djungelvrål!), vilket senare bekräftades då jag smakade av smeten. Den ska dessutom kylas i några timmar. Men det blir bra det till att äta resterna av soppan till lunchen imorgon. Dock smakar den ju inte lika gott som "vanlig" klimp.
Ja, sen kom nästa ljuspunkt, som först tog sig form av skräck: Mino berättade att 30 personer var inskrivna på omtenta till förra kursen, gulp! Dessutom är omtentan lagd 2 dagar före vi ska lämna in hemtentan till denna kurs. Inte ultimat placerad alltså. Shit tänker jag, och ställer in mig på min första omtenta. För att plåga mig själv loggar jag in på vår studentportal för att få det så svart och vitt man kan få det på en dataskärm. Men se jag klarade det! (Jag gnuggade mig faktiskt i ögonen på riktigt då jag såg att det stod "A", jag blir rätt torr i ögonen av linserna jag har nu!)

Så, två ljuspunkter! Denna dag får många tummar upp!

1 comment:

Anonymous said...

du är så duktig mallan! härligt jobbat. själv sliter jag med en övning som ingen förstår nåt av eller varför vi har den :P haha. tur det är helg, nu är det ingen skola förrän söndag eftermiddag.
lovely weekend my friend!
kisses!