Saturday 31 January 2009

Kändisspotting i Växjö - det existerar!

Ja, döm om min förvåning när jag precis pussat adjö på min käre sambo som slank in på en klädaffär (jag var akut kissnödig och tänkte stega in på närmsta fik och tjyvlåna tossiletten), då en väldigt bekant karl traskade förbi mig. Han såg ut som vilken karl i 65-årsåldern som helst - lång rock, halvflint, vitt hår, näsa storlek "lite större" och lagom rynkig som det anstår en karl som bör vara nära pensionen. Men han hade trots all sin vanlighet det där allt för bekanta ansiktet. Först tänkte jag på Gert Fylking, men han har jag ju redan sett strosa i beige linnekostym på Söder i Stockholm - där han bor, så det var ju inte så troligt.

Då dyker lite ord upp på måfå i mitt huvud: fotboll, träningsoveraller, förbundskapten, Tommy, Nilsson..? Näää, öh...Svensson? Ja! Tommy Svensson! Men här? Näää...?
Jag fick vänta till mr. Fotbollsfacit och jag åter sammanstrålade för att få reda på om det kan vara rimligt att Tommy Svensson strosar på Växjöitiska gator en sådan dag som denna.
Jovisst, Jonas säger att han huserar här i omnejden. Så var det utrett! Så bra att jag har en pojkvän med viktiga kunskaper om det ena och det andra.

No comments: