Friday 30 January 2009

Omdöme: Barngröt

Ja, då var den avnjuten! Här kommer omdömet.

Smak: Jag blev uppriktigt förvånad över att jag så sent kom på hur lustigt det var att jag var förvånad över hur lite den smakade. Det utlovades ju passionsfrukt och tuggiga äppelbitar! Sedan kom jag på att jag satt och tuggade på mat för barn. Barn som förmodligen ännu inte har utvecklat smaklökar nog eller är redo för att tugga i sig sådana magstarka och smakstarka saker jag har gjort (skorpioner och thailändsk hajcurry för att nämna några exempel) och därför förmodligen anser att denna portion gröt (läs: välling) är en riktigt smakrik upplevelse!
Tips: Strö över lite linfrön. Kleta på lite hjortronssylt. Pudra över lite kanel. Avnjut med mjölk.
Prisvärdhet: Ja, 10 kronor för 18 portioner = 1,8 kr/portion. Mycket bra alternativ till välling/mannagrynsgröt då jag har magknip.
Övrig anmärkning: "Osockrad!" står det på förpackningen. Ja, det må väl vara men den innehåller mer än 20% "naturligt" socker av olika typer (mjölksocker, frukstocker etc.). Osockrad är inte lika med lättsockrad med andra ord.

2 comments:

Anonymous said...

Jag trodde aldrig jag skulle säga det men jag blev nästan lite sugen. Men 18 portioner? Hur små är portionerna egentligen? Och hur fast är gröten? Viktiga grejer!

mariaemb. said...

Heej! Jasså men va kul, jo min blogg startade också så och så hade jag en svag förhoppning att jag skulle hålla kontakten med alla vänner runt om i sverige men jag vet inte riktigt om det har fungerat så bra. Men däremot så har jag hittat så otoligt mycket inspiration. Jag hade inte läst bloggar alls tidigare och nu kan jag nästan inte få nog (vilket Johan såklart inte är överlycklig i). Kan snart ta att överge inredningstidningar och bara läsa bloggar. Hur har ni det då? Känns det som om ni hittat rätt och trivs? Jag ska jobba på bilderna och du kan väl göra detsamma!? Vi saknar er i huvudstaden. Sköt om er!
/M