Tuesday 27 January 2009

Novisch = jag?

Imorgon går vårterminens Novischmässa av stapeln här på Universitetet; för 5000 pix (om man inte är en studentförening) får man slå upp ett bord och locka till sig nya studenter för sina ändamål. Hur lockar man då till sig studenter till sitt bord? Jo, man ger bort saker; block, pennor, godis, kakor, nyckelringar och annat smått och gott.
Jag är inte svårbjuden, dock är jag inte novisch (det vill säga ny på universitetet) och tillhör därför inte målgruppen. Men det vet de väl inget om...?
(Gratis) fynd från stockholmstidens gratismässor (för ekonomistudenter, men det kunde ju inte dom som bjussade på gratis godsaker veta...)

Har varit väldigt oflitig när det gäller att delta i tävlingar på sistone, vilket jag inte minst kom att tänka på idag när jag skulle ta på mig linserna och märkte att det saknades en kantbit på höger lins. Dags att byta, med andra ord. Tycker att jag har gjort en väldig bedrift angående linserna som jag vann förra våren då vi bodde i Bergshamra - På lite mindre än ett år har jag lyckats att endast använda mig av 5 par månadslinser - och inte blivit blind på köpet! En bra bedrift, med andra ord.

No comments: