Thursday 29 January 2009

Omdöme (imorgon): Barngröt

Det är nästan så att jag längtar till imorgonbitti. Okejdå, nu ljuger jag - jag längtar (inte bara nästan).
ICA Supermarket här bredvid ska ägnas ett helt eget inlägg någon dag för sin allmänna undermålighet, men se sälja ut saker de kan de. Och jag kan inte motstå. Voilá dagens inköp:


Barnvälling, flarnvälling säger jag. "Från 12 månader och uppåt" står det på förpackningen, vilket jag ser som öppnat för fri tolkning. Jag ser mig själv fortfarande som ett barn i vissa avseenden (jag gillar till exempel puréer och rapar gärna efter maten) och anser därför att detta även är lämplig mat för mig.
Omdöme kommer imorgon!
Snart ska det avsmakas muffins. Mina förutfattade meningar om muffinsen är nog: Mums. Det luktar så iallafall.

2 comments:

mariaemb. said...

Nämen, detta har jag inte vetat om! Nu kan vi som bor kvar här i huvudstaden få lite kontakt med sydligare bredgrader och se vad ni har för er. Kul! Hade helt missat att du bloggade.

Sköt om dig!
Kram/Mia

Anonymous said...

sånt där flytande bajs åt jag i extrema mängder i thailand på grund avv att jag inte kunda äta annat. usch usch fy!