Tuesday 13 January 2009

Nu dansas julen ut?

Idag var det meningen att de sista spåren av julen skulle raderas från vår lägenhetsyta då det är tjugondag knut och ja ni vet, då ska rasket ut! Känns inte en dag för tidigt faktiskt, även om jag älskar julpynt och mys. Men när det är grönt och relativt varmt ute känns det lika malplacerat som att äta julskinka på midsommar. Granen står dock fortfarande kvar, men jag har gjort ett tappert försök att krossa pepparkakshuset. I år, till skillnad från förra året, använde jag dock min mun och inte en hammare till den uppgiften (med andra ord mumsade jag upp lite tak, långvägg och sidovägg). Så här i efterhand hade nog hammaren varit det bättre verktyget då det inte framkallar protester från magtrakten. Nåja, det är ju bara tjugondag knut en gång om året, eller hur var det nu?

No comments: