Monday 19 January 2009

Vurpa och hetvägg

Ja, som jag har skrutit om att jag minsann kan cykla i alla väder! Igår fick jag bevisat att nog kan jag cykla i alla väder, men det går inte alltid så bra. Inga större skador på mig eller min cykel (puh!) men min ömmande arm gjorde att jag valde att vara åskådare i dagens bowling-drabbning mellan mina klasskamrater. Eller, jag gjorde ett gästspel och gjorde faktiskt en spärr (hur det gick till tänker jag inte berätta, det var iallafall genom ett högst oproffessionellt tillvägagångssätt).
Nå, ska alldeles snart iväg på Bodypump för att försöka skaffa mig lite av det där som jag har hört ryktas kallas muskler, och som kan vara bra att ha någon gång ibland. Som när man bär hem kassar fulla med billig mat från Willys. Eller öppnar tunga dörrar i skolan och öppnar locket på glasburkar.
Efter det tänkte jag även fylla på med lite fett, för då ska vi tydligen baka semlor! Traditionshållare som jag är känner jag mig lite kluven inför detta, men jag tror jag får ge upp, jag står inför ett förfall av tid och tradition som jag inte kan motverka och väljer därför att börja driva med strömmen istället.

1 comment:

Anonymous said...

noo malin noo! du har ju varit den som hållit på traditionerna! don't give up!