Tuesday 30 June 2009

Retroaktiv Kändisspotting: Vacker kvinna glömdes

Jag hade i det närmaste förtidspensionerat min serie "Kändisspotting", efter sviktande kändismaterial sedan vi låtit flyttkaravanen lämna Stora Staden. Då är det tur att man då och då lämnar Lilla Staden vi nu bor i, för är det någonting kändisar gör så är det att vara på resande fot. Nu lever jag inte något liv i ekonomiskt överflöd och försöker följa av mig uppsatta principer (ej flyga inrikes), därav åker jag tåg och buss i första hand och undviker det förmodligen bland kända människor mer vanliga färdsättet flyg, vilket tyvärr minskar mina chanser att få rapportera om en ny spaning (Arlanda är en riktig guldgruva!). Nå, gissa min förvåning när jag på väg upp mot Norrland, på perrongen i Alvesta, en obetydlig ort i Småland med 7 647 invånare där de flesta stannar just för att byta tåg och ta sig därifrån, ser Carolina Gynning i kläder som osar dyra pengar stå och prata i mobiltelefon på bräkigaste skånska. Det första jag lade märke till var varken den snygga munderingen eller att det var just tidigare nämnd känd person, utan snarare blev jag slagen av vilken exceptionellt vacker kvinna jag just gått förbi.
(Bilden är från expressen.se, tagen av Anna Hållarns. Jag förstår inte hur upphovsrättskydd fungerar så jag garderar med att plita ner lite hänvisningar till fotografen här.)

No comments: