Wednesday 3 June 2009

Fattiga riddare med socialbidrag?

Morgonens frukost blev en ovanlig lyxig tillställning, nämligen fattiga riddare med alla tänbara tillbehör (kanel, kardemumma, sirap, äppelmos, pinjenötter, keso, cream cheese, björnbär...men inte allt på en gång!). Men då vi bor i ett land där ingen officiellt ska tillåtas vara fattig (men där det inofficiellt tyvärr finns mängder...) så kunde jag inte vara den som var den och gav smeten lite grädde, och vips blev det fattiga riddare med socialbidrag! (Om jag inte är felinformerad så är rika riddare just en smet med grädde istället för mjölk?)
Gott!

Regnet smattrar nu mot vardagsrumsfönstrena och skapar myskänsla, eller rättare sagt åh-måste-jag-verkligen-gå-till-Hyresbostäder-och-bibblan-idag?-känsla. Men jo, jag måste. Men SEN, då vill jag mysa ner mig i vår fantastiska fåtölj och se film! Och packa sen förstås...

1 comment:

Anonymous said...

Tror, men jag kan ha fel, att rika riddare är gjorda av sött vitt bröd tex kanelbullar, så var det i min barndom.
Mögel i badrum kan bero på flitigt o långvarigt duschande och dålig ventilation. Kan avhjälpas med (dvs möglet - fukten) att man lämnar dörren till duschen öppen när man klar därinne. Folk är alltid snabba med att stänga just den dörren. Kan det bero på att man har toan därinne och att det är lite skämmigt i dessa luktfria o parfymerande tider, tom blöjor fylls med blått vatten i reklamen, inte bara bindor o tamponger. Dessutom finns de här produkterna att köpa färdigparfymerade (ja även damsugare kan parfymeras). Det vet man ju vad toaletterna används till och hur de parfymeras.
Ses vi snart?
Carin