Thursday 4 June 2009

Klart, klart, klart...

Idag var jag uppe med tuppen (nåja, han hade kanske fikarast vid den tiden) och började rensa, kasta, göra ärenden, packa och fixa. Nu är jag nedfallen i fåtöljen och ser på lite skräp-tv för att få lite distans. Inget kvar i kylen som kommer att mögla? Inget superduperlivsviktigt jag har glömt att packa? Inget ärende kvar som måste göras här i Växjö? Nope, jag tror inte det. Blommor kastade, mat i kylen rensad, förpackningar diskade, cykeln fastlåst, papper utskrivna...med mera, puuuh! 18.12 avtuffar tåget som efter ett byte kommer att lämna av mig (och två vänner) på Sundsvalls tågstation sisådär fyra på natten. Sen får vi vackert vänta eller hitta på något som fördriver tiden fort som attan, till niotiden då vi ska infinna oss i lokalerna där Röda Korsets Ungdomsförbunds Riksårsmöte håller hus. Jag ska inte vara med som deltagare i år men jag ska hjälpa till att organisera tillställningen!
Sedan tar mig den allt för bekanta Norrlandskustbussen (suck...) mig hemåt på söndagkväll, hemma vid dörren lär jag vara vid tolvtiden. Måndag morgon sparkar sedan jobbet som banktjänsteman igång på Swedbanks telefonbank ute på Furunäs (en jädra bit från mig gång/cykel/billedes men irriterande nära båtledes...).
Nå, nu ska jag mumsa blodpudding! Inte för många dock, jag vill inte må allt för dåligt under tågresan. För en gångs skull är jag inte dunderförkyld när jag ska resa vilket känns underbart! Inga sprängande öron, svullen hals och rethosta här inte! Peppar, peppar...

1 comment:

Anonymous said...

Vad händer i Piteå?
Hur är livet på banken?
Carin