Monday 7 September 2009

Dödssynd 1: Frosseri

Det är inte bara Den där uppe som nog har ett och annat att säga om bilden nedan; om Flourtanten hade sett detta hade nog hinken åkt ut ur lägenheten illa kvickt och ersatts med ett års floursköljning. Nu är jag, icke konfirmerad och för ung för tidigare nämnd dams besök som jag är, inte särskilt bekymrad över det men min plånbok är det förmodligen med tanke på vilken potential den har att skapa en enorm tandläkarräkning.
Det som syns på bilden är inte mindre än en hink full med chokladpudding som håller på att vevas ihop! Annika fick äran att med såväl slev som elvisp försöka röra ihop den tjocka smeten. Nu åt vi inte upp allt själva utan serverade det på vår avslutningssittning i förrgår (okej, i ärlighetens namn goffade vi i oss en hel del själva också).
På tal om tandläkarbesök gjorde jag nog ett av de kortaste besöken i tandläkarhistorien idag. Steg upp i ottan och cyklade till min nya tandläkare i god tid, nu skulle tre tänder lagas och jag var mentalt redo. Väl där inne skakar hon hand med mig och frågar "jaha, vad kan vi göra för dig då?" och sen visade det sig att de varken hade min journal eller fått information från min gamla tandläkare om att jag skulle laga tre hål idag (och att den senare skulle stå för notan). Vi blev båda lite ställda och hon frågade lite tafatt "jaha...öh, du vet inte vilka tänder du har hål i?" och nej, det visste jag faktiskt inte. Så här i efterhand blir jag lite nyfiken på om hon helt sonika hade gått på mina ord om jag sagt vilka tänder jag ville ha lagat?
Nåja, egentligen hade jag väl inte förväntat mig mer av den administrativa härdsmälta (läs: tandhygienisten) som behandlade mig sist i Piteå. Även fast jag sa att jag inte skulle laga tänderna i Piteå för att jag bor i Växjö envisade hon sig med att boka en tid hos en tandläkare i Piteå, "för att jag inte vill släppa iväg dig utan att ha bokat en tid"...?? Jag frågade då "okej, så när jag kommer hem ska jag direkt ringa och säga att jag vill avboka tiden för om jag glömmer avboka tiden får jag väl betala för det?" och då var hon tvungen att säga ja. Touché, logik i ädel form. Ringde för övrigt själv och bad överflyttning av mina jounaler (då hygienisten sa att det fick jag göra själv), först till Växjö och sen till Piteå, varvid receptionisten i Växjö sa att detta var konstigt då detta ska skötas av tandläkarklinikerna emellan. Suck. Trippelflippelsuck.

1 comment:

emi said...

Haha Malin du det är lugnt. Hade bara på musiken i bakgrunden, rätt chill men jag lovar, inga pandaögon, och jag ska inte skära mig i handlederna heller för den delen. (är det SÅ långt jag måste gå för att du ska pallra dig hit?!?!)