Thursday 20 August 2009

Pickelipackad för plygplan

Nu börjar sommaren här uppe lida mot sitt slut, inte minst rent vädermässigt vilket timade bra med min avfärd. En hel del saker på min "att göra under sommaren"-lista är avbockade men en del får helt enkelt föras över till nästa års lista. Plocka jordgubbar är ett exempel.
Jag har nu spenderat en förmiddag med att förutom att beskåda kungafamiljen och proväta (okej, det kan nog kallas tatta då jag faktiskt inte betalade för mig) på Strömbackaskolan igen, packa mina resväskor.
Det enda jag inte får med mig är det fina kakfatet jag fick i födelsedagspresent - dock en bra anledning då att äta upp kakorna direkt då jag inte har något fint fat att ha dem på!

Kommer att återkomma med utvärdering av andra besöket på skolmatsalen, denna gång har jag en del mindre goda anmärkningar än sist. Det kommer dock nog att krävas ett trejde och slutgiltigt provstick innan jag kan ge ett samlat betyg, eventuellt kommer det att ske kring jul/nyår.
Anmärkningsvärt i allmänhet (utan att lägga någon värdering i det), är att mattanterna synade mig från topp till tå och lät av sina blickar mig förstå att de passerade mig för en av alla de andra fjortistjejerna i kön.
Om jag alltså är 23 år nu men utan problem passerar som 16-18-åring kommer jag om detta fortsätter få problem att få pensionärsrabatter i framtiden. Fram tills dess ska jag dock se till att få lite klädsamma horisontella linjer i pannan, elegant silverglänsande hår och hängpattar.

No comments: