Wednesday 12 August 2009

Skåpmat: Utkast del 1 "Svänger förbi stan" 30/1 2008

I avsaknad av kunder att tjöta med hamnade jag i brist på fantastiska hemsidetips inne på min egen blogg under fliken "utkast". Här fanns det många påbörjade verk som inte har fått se fler ögon än mina två bruna. Jag börjar därför en liten serie med ofärdiga inlägg från såväl tiden som korridorsboende lundensare som Lidl-shoppande solnabo, för att ta två exempel. Här kommer ett från just tiden som Bergshamrabo (oklart var jag ville komma med inlägget. Tänkte först göra ett försökt att avsluta historien med det vegetariskt ätande russinet men jag tror jag lämnar det i oavslutad orginalform...)

Människor är så förvånade över att jag cyklar runt i Stockholm istället för att ta tunnelbanan eller bussen. Ibland undrar jag också varför jag inte skramlar fram knappt två tusenlappar och skaffar mig ett SJ-kort, en av dessa ibland-tillfällen var idag då jag vaknade av att regnet spelade trummor på taket. Jag har ingen stänkskärm på min cykel vilket gör att jag får en fräsig brun gegg-rand från rumpan och upp efter ryggraden. Passade inte så bra på arbetsintervjun idag (i och för sig på en cykelaffär, där jag visserligen kammade hem pluspoäng för mitt färdsätt) när jag slog mig ned i deras tygfåtölj. Men de sa faktiskt att ingen brukar sitta i den ändå. Puh.

Om någon läst om den där gasläckan i Stockholm kan jag meddela att jag lyckligt ovetandes trampade förbi några avspärrningar i söndags, stannade till och undrade vad som var på gång, och cyklade sedan vidare. Ja se här hamnar man i händelsernas centrum!

På tal om det bor det en kändis i vårat hus! Nämligen den första som började med vegetarisk kost i Sverige (en kvinna, numera äldre, russinliknande dam)

No comments: