Sunday 2 November 2008

Önska mig lycka till

Imorgon klockan åtta är det återigen tentadags. Till denna gång önskar jag mig själv större lycka med främst tre saker (som jag inte var lyckosam med förra gången jag tenterade):
1) Att jag tar med mig den engelsk - svenska ordboken och inte den fransk - svenska, som är av limiterad nytta då tentan skrivs på engelska,
2) Sätter mig på en tillåten plats, och slipper rafsa ihop allt jag på ett pedantiskt manér lagt upp (penna, sudd, uppslagsbok, vattenflaska, matpåse, legitimation, näsdukar etc.) och i panik hitta ny plats i den stora salen,
3) Läser frågorna såpass noga att jag slipper ägna en onödig timme åt att skriva någonting jag sedan får knyckla ihop och börja om med, då jag missförstått frågan.

Så, det får nog vara mina tre förbättringsmål till imorgon! Eller ja, kanske lyckas bättre med resultatet, men det...ptja, nä. Nu har jag pluggat färdigt inför denna tenta!

Oj, just, nu kom jag på en fjärde sak jag kan förbättra (för att slippa låta tentavakten springa fram och tillbak som en tok å mina vägnar, och för att slippa anklagas för fusk); Komma ihåg att när jag går på toaletten (vilket jag gjorde en sisådär 3-4 gånger sist) att inte bara anteckna namn och tid för toalettäntrande, utan även skriva när jag är färdig på toaletten. (Mystiskt krav för övrigt, men det är en helt annan sak).

No comments: