Thursday 13 November 2008

När Jonas är borta...

äter Malin allt smaskigt hon bara kan! Med andra ord makrill (som Jonas tycker "uuuusch! luktar superäckligt!"), lagrad ost (som Jonas säger "smakar kräks", en synpunkt det faktiskt kan ligga någonting i ändå) och räkor (som Jonas inte alls äter om han inte måste). Förutom allt som är smaskigt som Jonas också äter (kakor, glass, choklad och blodpudding) såklart.
Ja, jag skrev blodpudding. Kalla mig mascoscholososist (eller snarare snål som få då den primära anledningen till att jag åt blodpuddingssnärten som var kvar var för att jag inte hade hjärta att kasta något som datumet inte har gått ut på, det vill säga något fullt ätligt, om det nu inte hade varit för att jag inte riktigt tål det och därmed ja, egentligen inte kan äta det).
Som sagt, jag lever ungkvinnsliv här i lägenheten tills på söndag då Jonas är åter från en Uppsala/Stockholmstripp till sina kompisar. Kommer han att mötas av ett skinande blankt hem, en tom tvättsäck och middag på bordet? Eller, kommer han att mötas av en slafsig, fullpackad diskho, dammråttor och en slatt mjölk och två ringar korv på tallriken?
Han får se.

No comments: