Friday 7 November 2008

Adjö, kära vän?

Jag har väl sett vissa kopplingar och anat vissa samband. Men vem vill inse att man måste säga upp bekantskapen med en nära vän? En vän som mättar bra, är nyckelhålsmärkt och framför allt kostar cirka sju kronor och räcker till fyra måltider?
Jag pratar givetvis om Blodpudding. Förra veckan sa jag till Jonas "åh, vad jag älskar blodpudding alltså, det är så himla gott och billigt, det blir jag aldrig less på!", på tal om ingenting sådär. Så, jag antar att jag bad om det.
Nu har det onekligen visat sig att min mage inte längre klarar av blodpudding. Vad står på tur härnäst?
Något annat sjukt prisvärt, billigt och nyttigt? Ödet äro obarmhärtigt mot en stackars snål kvinna.


R.I.P.

1990 (eller när jag nu fick blodpudding första gången) - 2008



"Den som älskat kan ej
glömma
Den som glömt ej älskat har
Den som älskade och glömde
visste ej vad kärlek var"

(Okej, okej. Jag vet att jag överdriver. Men blodpudding var en om än inte så stor, men god del av mitt liv.)

No comments: