Thursday 20 November 2008

Innan jag glömmer...

En (lika hypertrevlig som pratglad) butikschef här på JC i Växjö upplyste mig om att "här i trakterna finns det huuuur många Forssells som helst!", när jag uppgav mitt namn då jag lade undan kläder.
Jag påpekade att jag stavade det med två "s", och det gjorde tydligen släkten här också. "Två s och två l!" Sade hon stolt och bestämt. (Som om någon stavar det med bara ett l? Eller har jag fel?)
Hon fortsatte; "dom är släkt med Gry Forssell iallafall! Är du det?" (Lite ivrig sådär, i förhoppningen att hon likt en Moder Teresa hjälper en nödställd, bortkommen, förvirrad norrlänning att finna sina rötter i de avlägsnaste skogarna av Småland).

Så, (nu vänder jag mig främst mot någon åt Carin-hållet som har stenkoll på det här området), kan det vara så att vi har släkt här? Är vi släkt med Gry Forssell?
Jag gissar på nej, men inväntar svar!

No comments: