Wednesday 19 November 2008

Det är fler som vill ha pannkakstårta


Imorgon är det hejdundrande kalas för då firar jag och Jonas att vi har hållt ihop i tre år (vilket är ett ungefär, givetvis), och vad vore ett kalas utan tårta?

Till lunch tänker vi svänga ihop en superoptimopsiskttoppipangfenomenaliskt god pannkakstårta, för att använda Mary Poppins användbara uttryck. Vi tänker dock försöka göra det lite mindre omständigt än Pettson och Findus.

Sen kommer det att hända lite mer saker, men det är ännu top secret! Jag vet att Jonas brukar vara här inne och kika så jag håller fingrarna i styr för ett tag.
Jag kan dock avslöja att det väntas smarrig middag. Efter att ha lånat bil av en snäll vän brummade vi iväg till CityGross och lyxhandlade inför morgondagen. Det blev ekologisk gourmetbacon, svensk fläskfilé, ciabatta, mörk choklad med karamell och fikonsmak, ekologisk vispgrädde, färsk pasta med tomat- och vitlökssmak, portobellosvamp, vindruvor och lite annat smått och gott (okejdå, ganska mycket annat).

Men är det kalas så är det!

För övrigt tänkte jag låna hem Sven Nordqvists fantastiska "Pannkakstårtan", som till min stora förvåning redan var utlånad! På ett universitetsbibliotek! (Som för övrigt nog är ganska annorlunda motför andra diton, då den har en hel avdelning med bara barnböcker. Det gillar jag skarpt). Den fanns dessutom i engelsk översättning, ännu märkligare nog.

1 comment:

Anonymous said...

Galet vad gott med pannkakstårta! Och i Pettson verkar det på något sätt extra gott, även om det går galet? Det är någonting i teckningarna tror jag... Vad heter Pettson och Findus på engelska förresten?

Och grattis på treårsdagen för bövelen!