Wednesday 9 January 2008

Lund vs. Piteå 0 - 1

En liten kommentar i jaken på en cykelhållare. I Piteå kommun bor det drygt 40 000 personer. I Lund finns det 40 000 studenter. Lägg då till övriga kategorier.
I Piteå kommun finns det 1 Clas Ohlsons. I Lund finns det noll. Man behöver inte vara gubbe för att uppskatta affär'n.


Vad som däremot finns mycket och billigt av här är falafel och kebab. I min mening uppväger det dock inte avsaknaden av ovan nämnda affär, Sveriges bästa gubbdagis. Och innehavare av en cykelhållare för 199 kronor. (Vi är inte riktigt i det stadiet än att lägga ut 1000 spänn för ett high-tech-Thule.

2 comments:

Peter said...

Jag antar att du nu menar ett cykelställ till dragkroken? I så fall kan du/ni alltid konsultera Sportex ute på Nova.
http://www.sportex.se/ShowProduct.aspx?prodid=1167&cat=187
149 pix, svårslaget om du frågar mig.

Anonymous said...

Jag VET. Tyckte det verkade märkligt. Men det stod att "det här är det bästa recept på chokladbollar jag någonsin provat! Från ica-kuriren. Men värdelöst. Eller alltså, det smakar bra.. men var dåligt att jobba med och dom fick inte riktigt rätt konsistens :S