Wednesday 19 December 2007

There and back again

Jag och Jonas i Köpenhamn! (Med en halvnaken Gisele Bündchen i bakgrunden)
Dagen började kanon - vi fick tillbaka tentan och det gick superoptimopsiskttoppipangfenomenaliskt! Sen har dagen dock gått upp och ner som en knölig lerväg på någon ö i Thailand. I brevlådan hade det dunsat ned januari månads hyra - som nu har höjts någon hundralapp, och på kontot hade det betydligt lättviktigare CSN-bidraget anmält sitt intåg, som i december har sänkts betydligt fler hundralappar. Tråkig ekvation. Nå, sen mumsade jag i mig lite chokladbollar och nougatkakor, så då var jag på topp igen! Full av socker cyklar jag iväg till Nova för att göra julshoppingen. För er som vet var Nova ligger, så vet ni att det är en bit bort. För er som inte vet - nu vet ni. När jag väl kommit till shoppingcentret utanför stan och just ska klämma mig in i cirkulationsdörrarna kommer jag på att börsen ligger hemma på frysen. (Full av socker antar jag) bestämmer jag mig för att inte bli det minsta arg eller upprörd och cyklar plikttroget tillbaka hem, och vänder. Köper lite julklappar, och vänder hem. Ja, efter det har det också gått lite upp och ned. Men nu väntar julmiddag! Om fem minuter ungefär, precis då jag har tvättid. Dålig timing. Nåja! Snart får jag komma hem, jag längtar som tusan. Men jag undrar hur plågsam min 18 timmars tåg/bussresa kommer att bli. Jag har nämligen någon mystisk, hemsk värk som kommer efter c:a 10 minuters sittande eller liggande i hela vänstra sidan från höften och nedåt. Det värker mest på rumpan, baksida lår, ovansida lår, runt knäskålen och vid vristen. Sedan hjälper det inte att jag dessutom verkar ha sträckt mig på baksida lår. Det är med andra ord oerhört plågsamt att sitta ner en längre stund - när vi åkte från och till Köpenhamn tickade minuterna sakta - och nu ska jag åka betydlig fler minuter än 60. Jag får springa omkring på tåget helt enkelt, men det är nog inte så uppskattat på nattåget misstänker jag...och så vill jag ju faktiskt försöka sova en blund.

Imorgon blir det en fullpackad dag! Hittills har jag inte packat något inför avresan, dock. Nå, imorgon ska jag jobba i 2 timmar, sticka direkt till en 4-timmars föreläsning och sen direkt till jobbet igen för att jobba 2 timmar. Pust. Sen packningen!

Nej, nu måste jag tvätta!

No comments: