Thursday 1 November 2007

En apelsin med urverk


Helgen är över oss här i Lund, snart iallafall. Samtidigt ser jag på väderkartan att medan det vankas snöfall hemma i norr kommer temperaturen här i skåneland att ligga kring behagliga 13 plus. Som sagt, imorgon kommer helgen och då det är halloweentider blev det ett kanske för givet tema på morgondagens tjänstemannafest (här kan diskuteras om jag och Jonas verkligen är tjänstemän då vi inte har kvalificerat oss genom att arbeta två gånger än, men det kommer) här på nationen. "Scary movie" är temat och som jag har förstått det är ramverket stort och fantasin får gärna flyta över gränserna. Förslag som vi har haft på utklädnad är duschen i Psycho, men korridorsgrannen skippade slutligen idén med motiveringen att det vore svårt att klara av en sådan utklädnad bra (dvs. ett duschdraperi runt sig och en blomspruta som duschmunstycke).

Själv är jag på jakt efter ett plommonstop så imorgon ska Lund bli noga scannat på billiga sådana. Inte speciellt nytänkande eller fantasifullt ska jag bli en i "Clockwork Orange"-gänget, minus suspensoar för jag hittar faktiskt ingen och det är inget jag har planerat att lägga ut pengar på, av minst sagt uppenbara skäl. Det brukar tydligen vara ordentliga fester där folk enligt uppgift tenderar att släcka lyset redan vid niotiden, men då jag har en hemtenta som ska vara inlämnad nästa vecka tänker jag inte vara en av dom.

Åh, justja. Nu rör det sig på arbetsfronten, jag har blivit erbjuden två jobb (jag kommer bara att ta ett givetvis); ett som telefonintervjuare och det andra är lite mer diffust, men något i stil med att jag på ett teknikföretag som tillverkar nätverkskablar ska koka kaffe och "utföra enklare ekonomiska uppgifter". Hmm. Det lutar dock åt det senare jobbet som jag misstänker är mer välbetalt och faktiskt roligare och mer utvecklande. Nu måste jag bara se till att bli av med städjobbet jag har, vilket ska bli ett nöje! Jag är ärligt talat ganska less på petiga tandläkare som har för vana att ta vita pappershanddukar och stryka på golven och bakom värmerören för att se om det är rent.


Nej, nu ska kurslitteraturen läsas färdigt. Det är riktigt givande läsning, som jag för övrigt har tyckt om den mesta kurslitteraturen vi har haft hittills. Jag kommer nog inte att säga så lika ofta till våren då det blir att traggla franska grammatikböcker...
Just, så jag inte glömmer att nämna det. Jag har en bit pepparkaksdeg i kylen. Det har just precis blivit november. Och idag har lussebullarna gjort entré på ICA. Får man göra så här?

1 comment:

Anonymous said...

Skippade du verkligen suspensoaren!? Det är ungefär som att skippa de röda håret och flätorna om man ska vara pippi långstrump. Jag menar - det enda man stirrar på när man ser filmen är ju suspensoarerna (ja, även vi av manligt kön).

Men okej. Jag köper ditt resonemang ändå.